onsdag 29 februari 2012

Onsdag kväll.

Har precis pluggat som en galning.
Har inte så mycket att plugga men endå, pluggar hela tiden ? hahaha

Just nu sitter jag och pratar med en syster, vi gick igenom en sak som ingen borde gå igenom.
Alltså ska börja från början.

Det var på detta viset, hon har valt idag att ta på sig slöjan, hon tog ett stort steg och har även snackat med sina föräldrar och lite andra så sagt, vet själv hur svårt jag hade att berätta för mina föräldrar eller åtminstone min pappa, aja.
Jag var så glad och stolt för hennes skull så bad henne komma till mig så gav jag henne lite slöjor som jag inte använder eftersom jag använder jilbab så kände jag att jag endå inte kommer att använda dom liksom.

Sen hon fick dom och vi bestämde oss för att gå ut och fika eller käka för att typ ''fira'' att hon tagit på sig slöjan.. sen var vi lite hungriga med.
Så vi valde att gå till Mobilia.
Påvägen dit, vad tror ni händer? :o
Jo hon blir rånad på sin väska, vi springer eller ja hon sprang mest eftersom jag skadat mitt knä kunde jag inte springa tyvärr =(

Sen vi ringde polisen och anmälde dom kom och pratade med oss, sen vi ringde massa samtal för att liksom spärra telefon och kontokort.
Alhamdulillah allt gick bra i slutänden. Och vi ser det båda som en prövning för att hon tog ett steg liksom.

Men mashallah hon hade sånt tålamod, hon är så stark.
Hon har även av denna dag fått mig att bli starkare, så tänker börja testa niqaben emellan åt inshaallah!!
Vilken dag alltså!

Aja det var lite från dagen, kram på er!!

1 kommentar:

  1. Vilken dag det var! Och jag är tacksam för att du var med mig hela vägen <3
    Alhamduillah, saker och ting kunde ha varit värre.
    Nu ser man hur allt förändrades på en sekund. Tänk så hade det varit en bil som kört på mig istället...

    SvaraRadera